Należy wspierać się w treningu, odżywki typu znacznie poprawią rezultaty wysiłku fizycznego.

Parę słów o sporcie.

Zdrowy sport, ale po kilkoma warunkami

impact whey proteinAktywność fizyczna może przybierać przeróżne formy i niezależnie od wybranej należy trzymać się kilku podstawowych zasad.
Po pierwsze,a by ruch był zdrowy nie można się przetrenowywać, a przynajmniej nie za każdym razem.

Dla początkującego sportowca może być ciężko przewidzieć swój limit, jednak po jakimś czasie będzie wiadomo kiedy przestać ćwiczyć. Po drugie dieta, w sumie jest to najważniejszy punkt każdej aktywności fizycznej.

Bez diety nie zobaczymy żadnych zmian w naszym ciele, a zła może doprowadzić do dużych ubytków i uszkodzeń naszych komórek.

No i po trzecie, ale nie najmniej ważne, to suplementacja.

Tutaj już wszystko zależy od naszego celu i tak na prawdę nie jest ot konieczny punkt, jednak bardzo pomaga dostarczyć pewnych składników, które może być ciężko dostarczyć w diecie.
I pamiętaj ruch to zdrowie, ale po kilkoma warunkami.

Bogata dieta: białka, witaminy i minerały

impact whey protein Samo białko może i jest ważnym budulcem w naszym organizmie, jednak musimy jeszcze dostarczać innych substancji, aby synteza nowych włókien mięśniowych przebiegała szybko i prawidłowo.
Minerały i witaminy regulują wiele procesów w naszym ciele i dlatego ważna jest bogata i urozmaicona dieta. Samo białko możemy dostarczać w różny sposób.

W pokarmie w postaci mięsa, najlepiej czerwonego ( wołowina) ale również i soi, fasoli i przetworów mlecznych (jogurty, kefiry).

Jak dodatek i uzupełnienie można stosować suplementy zawierające białka szybko i wolnowchłanialne.

Dieta to podstawa zmian.

Wiki wyjaśnia termin żywienie sportowców

Wydatek energetyczny dla poszczególnych grup ludności jest różny.
W sporcie jest on zwiększony i wykazuje zróżnicowanie pomiędzy poszczególnymi dyscyplinami sportowymi. Zależy on również od cyklu treningowego oraz czasu trwania wysiłku fizycznego. Zapotrzebowanie na energię sportowców wielu dyscyplin jest podobne i zbliżone do wielkości 72 kcal/kg m.c. Różni się ono w sportach siłowych i siłowo-szybkościowych, osiągając odpowiednio: 76 i 66 kcal/kg m.c. Sportowcy uprawiający dyscypliny wytrzymałościowe często mają trudność w osiągnięciu wysokiego poboru energii.
Rozwiązaniem jest spożywanie częstych, skoncentrowanych posiłków.
Przybliżony procentowy udział składników pokarmowych w pokrywaniu zapotrzebowania energetycznego u sportowców powinien wynosić: 10-15% dla białek, 20-30% dla tłuszczów i 55-65% dla węglowodanów. Jest on zbliżony do wartości przewidywanych dla ogółu ludności.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Żywienie_sportowców.

Widok do druku:

impact whey protein