panele przełączników

Czy warto odstawić samochód do mechanika?

Naprawa w warsztacie? Z pewnością jest to najpopularniejszy sposób na radzenie sobie z problemami technicznymi dotyczącymi naszych aut.
Czy jednak zawsze możemy być pewni, że taka naprawa przebiegnie tak, jak powinna i nie pojawią się przy tym nieprzewidziane problemy? Oczywiście nie.
Dlatego właśnie powinniśmy zawsze korzystać z renomowanych, sprawdzonych warsztatów, które zagwarantują nam, że wykonana przez nie praca będzie rzetelna oraz bezpieczna dla naszego samochodu. Jedynie takie miejsca mogą sprawić, że nasz samochód szybko powróci na drogę, więc czasem warto nawet zapłacić więcej za porządny serwis, niż sprawiać sobie dodatkowe problemy.

Akumulatory i ich różne typy

W zależności od składu elektrolitu i budowy elektrod rozróżnia się następujące rodzaje akumulatorów: Akumulator kwasowo-ołowiowy (akumulator Plantego) ? w którym elektrolitem jest roztwór kwasu siarkowego, elektroda (?) wykonana jest z ołowiu (z dodatkami) w formie siatki, zaś elektroda (+) jest wykonana z tlenku ołowiu(IV) PbO2 immobilizowanego na ramce ołowianej ? tego rodzaju akumulatory są masowo wykorzystywane w samochodach.
Zaletą akumulatora ołowiowego jest zdolność rozładowania dużym prądem przez krótki czas, prostota układu ładowania, niska cena w stosunku do pojemności.
Wadą jest znaczna masa przypadająca na jednostkę pojemności. Akumulator NiCd ? zwany też wtórną baterią alkaliczną ? w której elektrody są wykonane z wodorotlenku niklu i wodorotlenku kadmu, zaś elektrolitem są półpłynne lub stałe substancje o składzie chemicznym różniącym się w zależności od producenta, ale zawsze posiadającym silnie zasadowy (inaczej alkaliczny) odczyn. Akumulator NiMH ? ulepszona odmiana akumulatorów NiCd, w których jedna z elektrod jest wykonana z niklu, zaś druga elektroda ze spieku metali ziem rzadkich w atmosferze wodoru.

Rolę klucza elektrolitycznego spełnia gąbczasta struktura nasączona substancjami alkalicznymi oraz złożonym chemicznie katalizatorem.

System elektrochemiczny jest zdolny do absorpcji wydzielających się podczas ładowania gazów, szczególnie wodoru.

Akumulator jest całkowicie szczelny i charakteryzuje się długą żywotnością. Akumulator Li-ion ? w których jedna z elektrod jest wykonana z porowatego węgla a druga z tlenków metali, zaś rolę elektrolitu pełnią złożone chemicznie sole litowe rozpuszczone w mieszaninie organicznych rozpuszczalników. Akumulator litowo-polimerowy ? odmiana akumulatorów Li-ion, w których ciekły elektrolit jest zastąpiony stałym elektrolitem polimerowym wykonanym z np.

gąbek na bazie poliakrylonitrylu.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_elektryczny

Tablica rozdzielcza - co to?

panele przełączników
Tablica rozdzielcza (popularnie zegary lub wskaźniki) - część deski rozdzielczej zawierająca podstawowe wskaźniki, pokazujące kierowcy podstawowe parametry dotyczące funkcjonowania podzespołów pojazdu.

W zależności od wyposażenia pojazdu mogą to być m.in.: prędkościomierz - wskazuje wartość prędkości z jaką aktualnie porusza się pojazd.

Wartość podawana jest w kilometrach na godzinę (km/h lub kph), lub milach na godzinę (ang.: mph); obrotomierz - wskazuje wartość prędkości obrotowej silnika w obrotach na minutę; wskaźnik paliwa - wskazujący ilość ciekłego paliwa w zbiorniku pojazdu; drogomierz (całkowity, dzienny); wskaźnik temperatury płynu chłodzącego; wskaźnik temperatury oleju silnikowego; wskaźnik napięcia ładowania; wskaźnik ciśnienia powietrza doładowującego; lampki kontrolne - ostrzegawcze, alarmowe, informacyjne.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tablica_rozdzielcza.

Widok do druku:

panele przełączników