Gdzie naprawiać samochód?

Czujnik wału korbowego Czujnik wału korbowegoNa rynku istnieje bardzo wiele możliwości wyboru, jeśli chodzi o miejsce naprawy naszego auta.
Możemy zdecydować się wobec tego na autoryzowany serwis, w którym z pewnością znajdziemy profesjonalistów, którzy posiadają o wiele większą wiedzę odnośnie naszego auta.
Dotyczy to zwłaszcza najnowszych modeli samochodów. Istnieje również wiele możliwości wyboru pomiędzy zwykłymi warsztatami samochodowymi świadczącymi takie usługi, jak wymiana części samochodowych.

To rozwiązanie jest z pewnością bardziej korzystne dla osób, które chcą zaoszczędzić na naprawie auta lub ich samochód jest już dość wiekowy.

Różnica w cenie pomiędzy tymi dwoma rodzajami naprawy samochodu jest naprawdę często olbrzymia.

Konstrukcja wału korbowego

Budowa wału korbowego Czopy główne Czopy korbowe Przeciwciężar Tarcza koła zamachowego Ramię wykorbienia ? łączące czopy Wał korbowy silnika spalinowego jest drążony, wewnątrz pod ciśnieniem jest tłoczony olej silnikowy smarujący panewki stopy korbowodu oraz czopy główne wału.

W przypadku silnika dwusuwowego smarowanego mieszankowo, wał korbowy jest pełny i dzielony celem montażu łożysk tocznych przy czopach głównych i korbowych.

Wały silników wysokoprężnych dwusuwowych są wykonane podobnie jak wały silników czterosuwowych (drążone).

Wały silników największych (zob.

silnik wodzikowy) są wykonywane z oddzielnych elementów i łączone poprzez tarcie na specjalnych prasach o dużej sile nacisku. Na zakończeniu wału korbowego osadzane bywają elementy takie jak: koła zębate pompy oleju, napędu rozrządu, koła zamachowego, itd.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy

Wał korbowy - co to takiego?

Wał korbowy (lub wał wykorbiony) ? rodzaj wału, posiadającego czopy przesunięte względem swojej osi.
Służy zwykle do zamiany ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy, będąc elementem mechanizmu korbowego. Nazwy wał korbowy i wykorbiony stosowane bywają zamiennie, lecz podawanym kryterium podziału jest posiadanie przez wał korb (wał korbowy) lub wykorbień (wał wykorbiony).
Zwyczajowo wałem korbowym nazywa się wał będący częścią silnika tłokowego, sprężarki tłokowej i podobnych im urządzeń. W budowie wału korbowego wyróżnić można czopy główne(1), leżące w osi łożysk wału i o trochę mniejszym przekroju czopy korbowe(2), oddalone od tej osi. Najczęściej spotykane są stalowe wały kute, rzadziej stosuje się odlewane wały żeliwne (żeliwo sferoidalne lub perlityczne).
Wały korbowe odkuwane są ze stali węglowej bądź rzadziej ze stali stopowej.

Kształt wału zależy głównie od układu i liczby cylindrów i kolejności zapłonu.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy.

Widok do druku:

Czujnik wału korbowego