tajny klient

Dane odnośnie działania naszej firmy można zdobyć na kilka sposobów, dla przykładu .
To dobry pomysł, w szczególności dla dużych sieci handlowych lub innych firm z wydziałami zamiejscowymi.

Dobro klienta

Każda firma powinna dbać o jak najlepsze relacje z klientem i starać się go zadowolić.
Z danych wynika, że koszty utrzymania przy sobie klienta są znacznie (ponad dziesięć razy) niższe niż koszty uzyskania nowego.

Niektóre firmy, które inwestują w marketing i reklamę, mówią nawet o kilku tysiącach za jednego nowego klienta.

Porównując te koszty wniosek co do opłacalności inwestycji w obsługę klienta nasuwa się sam i jest dość oczywisty. Jednak ważne jest również to co klient powie o firmie sowim znajomym, a niezadowolony klient, wg.
statystyk, poinformuj eo złej obsłudze około 18 znajomych.
Natomiast zadowolony klient opowie o firmie tylko 8 osobom.
Więc jest to kolejny argument opowiadający się za tezę, że o klienta warto i należy dbać.

Warto wiedzieć czy produkt się sprzeda

Nowy produkt na rynku wymaga przeprowadzenia odpowiednich badań statystycznych, ankietowych i marketingowych.

Żadna firm nie może sobie pozwolić na ogromne straty związane z wypuszczaniem nowości na rynek.

Muszą posiadać twarde fakty, które potwierdzą przydatność ich produktu.

Tego, że będzie na niego tzw.
rynek.
Wyobraźmy sobie sytuacje w której produkt wypuszczony przez firmę się nie sprzedał, mogą jednak obwiniać jedynie siebie.

Brak zrobienia takich badań skutkuje zazwyczaj sporymi stratami, które mogą zagrozić płynność finansową firmy.

Czasami nie sposób przewidzieć wyników badań, ponieważ ciężko powiedzieć czy produkt spodoba się ankietowanym.

Na same wyniki trzeba czasami poczekać, ponieważ jeszcze muszą być poddane wnikliwej analizie.

Same suche dane to za mało, trzeba z nich wyciągać odpowiednie wnioski, co nie należy do łatwych zadań.

Wikipedia o tajemniczym kliencie

tajny klient
Punktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw.

Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmowach z klientami.

Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy. Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń z wizyty w uprzednio przygotowanych kwestionariuszach.
W szczególności ocenie poddaje się: wygląd placówek, prezentację produktów, obsługę klienta i mechanizmy budowania lojalności klienta. Badana firma otrzymuje raport z wynikami punktowymi, zależnymi od braku lub wystąpienia określonych sytuacji.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping#Tajemniczy_klienci
.

Widok do druku:

tajny klient