polecana strona

Jednak pierwszym udokumentowanym pojazdem

Pierwsze pojazdy napędzane parą (1769-1830) Powóz parowy konstrukcji Richarda Trevithicka stosowany w Londynie z 1802 Lokomotywa Trevithicka Rakieta Stephensona Lokomotywa Johna Blenkinsopa z 1812 Pojazd Siegfrieda Marcusa z 1889 Ford Model T z 1911 Jednak pierwszym udokumentowanym pojazdem napędzanym silnikiem cieplnym był parowy wehikuł francuskiego inżyniera wojskowego, Nicolasa-Josepha Cugnot, zbudowany w 1769.

Pojazd Cugnot?a przeznaczony do ciągnięcia dział, był napędzany prymitywną, dwucylindrową maszyną parową, która umożliwiała jego ruch z prędkością zaledwie 4 km/h.

Dlatego też, pojazd ten nie doczekał się uznania ówczesnych ludzi i szybko odszedł w zapomnienie. W 1801 angielski inżynier Richard Trevithick reaktywował ideę użycia maszyny parowej do napędzania pojazdu.
Udoskonaliwszy maszynę parową, zastosował ją do napędu, ?lokomotywy drogowej? i jako pierwszy w świecie, w 1804 przejechał pomyślnie 150 km, zabierając jednocześnie 12 pasażerów.
Parowóz ten nie odniósł jednak sukcesu finansowego, i dlatego też często błędnie podaje się Rakietę George?a i Roberta Stephensonów jako pierwszy parowóz świata.

Został on skonstruowany w 1829, właściwie była to udoskonalona wersja parowozów konstruowanych w poprzednich latach (pierwszą linię kolejowa George Stephenson uruchomił już w 1825).

W Rakiecie zastosowano wielorurowy kocioł, który znacznie poprawił jej osiągi. Zbudowano ją głównie dla uczestnictwa w konkursie Rainhill Trials, którego zwycięska maszyna miała być używana przez kolej Liverpool ? Manchester. Rakieta zwyciężyła, ponieważ jako jedyna przetrwała wszystkie próby, a jej osiągi odpowiadały organizatorom. 15 września 1830 miał miejsce pierwszy śmiertelny wypadek w historii kolei ? podczas oficjalnego otwarcia linii Liverpool ? Manchester, zginął William Huskisson.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_motoryzacji

Wygodny garaż blaszany

Garaż blaszany bardzo często stawiany jest na większych posesjach zwłaszcza bezpośrednio po wybudowaniu nowego domu.
Stanowi on bardzo dobre zabezpieczenie dla samochodu i sprawia, że samochód może być przechowywany na terenie posesji.

Dlatego bardzo często spotyka się osoby dokonujące zakupu garażu blaszanego.

Zwykle mogą one postawić taki garaż w wygodnym dla siebie miejscu przy pomocy wciąż pracującej u nich ekipy budowlanej.

Taki garaż blaszany zwykle obsługiwany jest w tradycyjny sposób, a więc po prostu otwierany na zewnątrz i zamykany po wjeździe samochodem do garażu.
Bardzo ważne jest również, aby garaż blaszany został dobrze zabezpieczony przed jego porwaniem przez ewentualne wichury.

Nexię zbudowaną na bazie

polecana strona
W 1997 roku Daewoo Lanos zastąpił przestarzałą technicznie Nexię zbudowaną na bazie ostatniej generacji Opla Kadetta.
Auto uzyskało wewnętrzny kod T-100 oraz handlową nazwę Lanos.

Wprowadzony został do sprzedaży od razu w trzech wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy hatchback oraz sedan.

Do napędu tego pojazdu przewidziano trzy jednostki napędowe 1,4 8V, 1,5 8V oraz 1,6 16V (początkowo na rynku polskim dostępne były silniki 1,5 i 1,6).

W roku 1999 wprowadzono do produkcji 16 zaworową wersję silnika 1,5. W połowie 2000 roku zdecydowano się dokonać pierwszej modernizacji Lanosa, która objęła nadwozie oraz wnętrze pojazdu, poprzez zastosowanie nowego wzoru boczków drzwiowych.

W wersji sedan zmiany nadwozia objęły część tylną, która uzyskała nowe lampy oraz pokrywę bagażnika.
W wersji hatchback odświeżenie zewnętrznej stylistyki przeprowadzone zostało jedynie poprzez zastosowanie tylnych lamp o przyciemnionych kloszach z odmiany Lanos Sport. Tak zmodernizowany pojazd uzyskał nazwę fabryczną T-150.
Wraz z liftingiem Lanos w wersji sedan wycofany został z oferty firmy Daewoo w krajach zachodniej Europy.
W 2002 roku postanowiono zakończyć produkcję wszystkich odmian tego modelu w Korei.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lanos
.

Widok do druku:

polecana strona