Wymiana opon w samochodzie

esenZdarza się, że kierowcy przez wiele lat prowadzą jedynie domowe serwisowanie samochodu zwłaszcza, jeżeli w ich samochodzie nie dochodzi do dużych usterek.
Znając swój samochód wiedzą dobrze, że czasami wystarczy dokręcić w nim niektóre śrubki i wymienić pasek klinowy, żeby zaczął on być znowu sprawny.
Samodzielnie dokonują również wymiany opon w samochodzie, a w ten sposób udaje im się zaoszczędzić na wizycie w warsztacie samochodowym.
Potrafią również wymienić lusterka samochodowe, jeżeli uległy jakiemuś zniszczeniu.
Jednak trzeba przyznać, że przeprowadzenie samodzielnych napraw w samochodzie staje się bardzo utrudnione w przypadku nowych samochodów, w których praktycznie wszystkie czynności naprawcze muszą być wykonywane przy użyciu specjalnego sprzętu.

O pompie sekcyjnej

esen
Pompa sekcyjna (dawniej pompa wtryskowa) jest historycznie pierwszym urządzeniem zastosowanym do hydraulicznego wtrysku paliwa. Patent na ten rodzaj wtrysku paliwa uzyskał brytyjski konstruktor James MC Kechnie w 1910 roku.

Dużą rolę w praktycznym wykorzystaniu patentu odegrała firma Bosch, której opracowania i dorobek konstrukcyjny są znaczące do dnia dzisiejszego. Pompa sekcyjna jest zespołem pomp tłoczących paliwo (tzw.

sekcje wtryskowe), każda z sekcji obsługuje jeden cylinder.

Wszystkie sekcje są połączone ze sobą listwą zębatą, która obracając wszystkie tłoczki wzdłuż osi podłużnej steruje dawką podawanego paliwa (mocą silnika). Pompa składa się z: przewodów doprowadzających paliwo, cylindra pompy, tłoczka, zaworu odcinającego, przewodów wysokociśnieniowych zasilających wtryskiwacz (wszystkie przewody identycznej długości), wtryskiwaczy, listwy zębatej synchronizującej obrót osiowy wszystkich tłoczków poszczególnych sekcji, korektora dawki paliwa.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_sekcyjna

Definicja wtrysku paliwa

Wtrysk paliwa ? sposób dostarczenia paliwa do silnika spalinowego. Wtrysk paliwa jest stosowany powszechnie w silnikach wysokoprężnych oraz w silnikach o zapłonie iskrowym.

W silnikach o zapłonie iskrowym wtrysk paliwa praktycznie wyparł z użycia zasilanie gaźnikowe. Historycznie występowały układy wtryskowe sterowane mechanicznie, hydraulicznie i elektromechanicznie, obecnie powszechnie występuje sterowanie wtryskiem elektroniczne poprzez układ komputerowy.

W silnikach wysokoprężnych najczęściej stosowany jest wtrysk bezpośredni, rzadziej wtrysk pośredni i w tych konstrukcjach silników stosuje się tzw.

układ hydraulicznego systemu wtrysku paliwa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wtrysk_paliwa
.

Widok do druku:

esen