Czujnik wałka rozrządu

Wikipedia o budowie wału korbowego

Budowa wału korbowego Czopy główne Czopy korbowe Przeciwciężar Tarcza koła zamachowego Ramię wykorbienia ? łączące czopy Wał korbowy silnika spalinowego jest drążony, wewnątrz pod ciśnieniem jest tłoczony olej silnikowy smarujący panewki stopy korbowodu oraz czopy główne wału.
W przypadku silnika dwusuwowego smarowanego mieszankowo, wał korbowy jest pełny i dzielony celem montażu łożysk tocznych przy czopach głównych i korbowych. Wały silników wysokoprężnych dwusuwowych są wykonane podobnie jak wały silników czterosuwowych (drążone). Wały silników największych (zob.
silnik wodzikowy) są wykonywane z oddzielnych elementów i łączone poprzez tarcie na specjalnych prasach o dużej sile nacisku. Na zakończeniu wału korbowego osadzane bywają elementy takie jak: koła zębate pompy oleju, napędu rozrządu, koła zamachowego, itd.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy

Akumulatory - różnią się wypełnieniem, ale czy tylko?

Czujnik wałka rozrządu
W zależności od składu elektrolitu i budowy elektrod rozróżnia się następujące rodzaje akumulatorów: Akumulator kwasowo-ołowiowy (akumulator Plantego) ? w którym elektrolitem jest roztwór kwasu siarkowego, elektroda (?) wykonana jest z ołowiu (z dodatkami) w formie siatki, zaś elektroda (+) jest wykonana z tlenku ołowiu(IV) PbO2 immobilizowanego na ramce ołowianej ? tego rodzaju akumulatory są masowo wykorzystywane w samochodach.
Zaletą akumulatora ołowiowego jest zdolność rozładowania dużym prądem przez krótki czas, prostota układu ładowania, niska cena w stosunku do pojemności.
Wadą jest znaczna masa przypadająca na jednostkę pojemności. Akumulator NiCd ? zwany też wtórną baterią alkaliczną ? w której elektrody są wykonane z wodorotlenku niklu i wodorotlenku kadmu, zaś elektrolitem są półpłynne lub stałe substancje o składzie chemicznym różniącym się w zależności od producenta, ale zawsze posiadającym silnie zasadowy (inaczej alkaliczny) odczyn. Akumulator NiMH ? ulepszona odmiana akumulatorów NiCd, w których jedna z elektrod jest wykonana z niklu, zaś druga elektroda ze spieku metali ziem rzadkich w atmosferze wodoru.
Rolę klucza elektrolitycznego spełnia gąbczasta struktura nasączona substancjami alkalicznymi oraz złożonym chemicznie katalizatorem.
System elektrochemiczny jest zdolny do absorpcji wydzielających się podczas ładowania gazów, szczególnie wodoru.
Akumulator jest całkowicie szczelny i charakteryzuje się długą żywotnością. Akumulator Li-ion ? w których jedna z elektrod jest wykonana z porowatego węgla a druga z tlenków metali, zaś rolę elektrolitu pełnią złożone chemicznie sole litowe rozpuszczone w mieszaninie organicznych rozpuszczalników. Akumulator litowo-polimerowy ? odmiana akumulatorów Li-ion, w których ciekły elektrolit jest zastąpiony stałym elektrolitem polimerowym wykonanym z np.
gąbek na bazie poliakrylonitrylu.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_elektryczny

Tani serwis samochodowy

Wielu osobom wydaje się, że naprawianie samochodów w warsztacie będzie bardzo kosztowne i nie będzie nas na to stać.

Często podejmujemy się napraw na własną rękę, jednak nie zawsze będzie to dobry pomysł.

Zamiast więc marnować czas i energię, o wiele lepiej będzie po prostu poszukać serwisu, w którym naprawimy samochód tanio i bezpiecznie.

Obecnie na rynku znajdziemy wiele miejsc, w których możemy naprawić samochód tanim kosztem, a jednocześnie nie ryzykować żadnymi problemami.

Jeśli więc pragniemy co nieco zaoszczędzić, wystarczy przejrzeć oferty dostępne w Internecie lub poradzić się naszych znajomych, którzy z pewnością korzystali z podobnych usług.
.

Widok do druku:

Czujnik wałka rozrządu