sklep z częściami samochodowymi

Stosowanie nadwozi samonośnych

Nadwozie samonośne (z fr.
monocoque) ? rodzaj nadwozia, gdzie elementem nośnym jest samo pudło będące belką nośną, dzięki czemu wyeliminowano podział na podwozie ramowe oraz karoserię nieniosącą na nim osadzoną (np.

samochody ciężarowe). Stosowanie nadwozi samonośnych spowodowało bardzo znaczny spadek masy pojazdów oraz ich wytrzymałości zderzeniowej.

Pośrednią konstrukcją jest nadwozie półniosące, gdzie karoseria jest przykręcana na sztywno do lekkiej ramy. Budowa Nadwozie samonośne składa się z: płyty podłogowej (w samochodach osobowych i autobusach niskopodłogowych) kratownicy (w autobusach dalekobieżnych) lub ostoi (w konstrukcjach kolejowych) struktury nośnej nadwozia (słupki boczne, wzmocnienia dachowe itp.) Zastosowanie Nadwozie samonośne najczęściej jest stosowane w konstrukcjach pojazdów. Pierwszym samochodem z nadwoziem samonośnym była Lancia Lambda, następnie powstały nadwozia trolejbusowe Vetra, furgonów Chenard&Walcker i autobusowe, gdzie pierwszy był w 1942 r.
Chausson, którego nadwozie było także stosowane jako trolejbusowe. Pierwsze polskie konstrukcje samonośne pochodzą z lat pięćdziesiątych XX wieku i są to: Mikrus MR-300 w zakresie samochodów osobowych, i San H01 w dziedzinie autobusów, jednak oba pojazdy nie odegrały znaczącej roli w polskiej motoryzacji. Rozwój nadwozi samonośnych doprowadził m.in.
do powstania autobusów i tramwajów niskopodłogowych.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadwozie_samono%C5%9Bne

W przyczepach ciężkich

Pneumatyczny układ hamulcowy W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne.
Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie.

Hamulec pneumatyczny hamuje, gdy ciśnienie spada.

Spadek ciśnienia następuje, gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie, co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu).

Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu

hamulec cierny

sklep z częściami samochodowymi
Hamulec hydrauliczny ? hamulec cierny (głównie w pojazdach samochodowych, rowerach i lotnictwie) uruchamiany za pomocą systemu hydraulicznego, złożonego z pompy (na której tłok działa prowadzący pojazd), przewodów ciśnieniowych oraz cylinderków roboczych przy każdym z kół. Zapewnia równy rozkład siły hamowania bez konieczności kłopotliwej regulacji. Najprostszy układ hamulca hydraulicznego jest złożony z dwóch cylindrów hydraulicznych połączonych przewodem. Jeden z cylindrów pełni rolę pompy. Wciskanie tłoka pompy powoduje przetłaczanie płynu do drugiego i wypychanie tłoka, co skutkuje dociśnięciem elementów ciernych do tarczy lub bębna hamulcowego.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_hydrauliczny
.