Aplikacje do badań

profesjonalne usługi statystyczneFirmy zajmujące się badaniami marketingowymi i rynkowymi muszą zatrudniać różnych specjalistów, nie licząc oczywiście tych od analizy danych.
Wiele z tych firm korzysta z własnych systemów i programów, więc konieczne jest zatrudnienie ludzi do jego obsługi oraz informatyków do ich aktualizowania i administrowania.
W trakcie jednego badania dla klienta większość pracowników przykłada do niego swoja rękę na różnym etapie jego trwania i analizowania wyników.
Aplikacje dla tego biznesu sporo pomagają w tej pracy, jednak nie zrobią niczego za pracownika.
Badania i tak trzeba przeprowadzić, zebrać dane, komputer pomaga jedynie w ich organizacji i analizie.

O badaniu statystycznym.

Wikipediaprofesjonalne usługi statystyczne
Badanie statystyczne to proces pozyskiwania danych na temat rozkładu cechy statystycznej w populacji.
Badanie może mieć charakter: pełny - badanie obejmuje całą populację częściowy - odbywa się na pewnych (zazwyczaj losowo) wybranych elementach populacji, czyli próbie losowej, zazwyczaj reprezentatywnej dla populacji Wydawać by się mogło, że badanie częściowe jako z założenia obarczone niepewnością, stosowane jest bardzo rzadko.
Istnieją jednak czynniki, które przemawiają na korzyść tego właśnie rodzaju badania: populacja może być bardzo duża lub nieskończona, dostęp do jej wszystkich elementów może być bardzo trudny bądź niemożliwy - badania na próbie praktycznie stosuje się do populacji o dużej liczbie desygnatów. czas trwania badań koszt badań badanie może niszczyć badany obiekt, zbadanie całej populacji byłoby równoznaczne z jej zniszczeniem (np.
kontrola jakości w fabryce konserw) Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badanie_statystyczne

Marketingowe badania rynku farmaceutycznego

Badania marketingowe i rynkowe można przeprowadzać w różnych dziedzinach biznesu i nie tylko.

Szczególnym przypadkiem badań są badania rynku medycznego i farmaceutycznego.

Wiele firm oferuje podobne badania oraz ich analizę. Zazwyczaj wykonuje się je na grupach lekarzy pracujących w zawodzie, personelu medycznym oraz na pracownikach aptek. Wchodzą w to różnorakie aspekty wprowadzania nowości na rynek medyczny. Zwyczaje pacjentów, rekomendacje farmaceutów i lekarzy oraz skuteczności opakowań i kampanii reklamowych.
Każda firma ma swoja bazę danych z której korzysta przy wykonywaniu badań dla klientów..