budowa myjni bezdotykowej

Zobowiązanie do badan technicznych: cytat

budowa myjni bezdotykowej
Właściciel pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru lub przyczepy jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego. Badania techniczne pojazdu dzieli się na: - badania okresowe (wykonywane w określonych przedziałach czasowych), - badania dodatkowe (wykonywane niezależnie od badań okresowych, w przypadkach określonych w art.

81 ust.

11 ustawy Prawo o ruchu drogowym), - badania co do zgodności z warunkami technicznymi (dotyczy pojazdów zabytkowych). - Badania techniczne pojazdu wykonuje uprawniony diagnosta na stacji kontroli pojazdów. Stacje kontroli pojazdów dzielimy na: podstawowe i okręgowe.Źródło: http://www.mir.gov.pl/transport/transport_drogowy/informacje_o_pojazdach/badania_techniczne_pojazdow/strony/start.aspx

Rodzaje silników

W zależności od rodzaju przetwarzanej energii: zasilane energią chemiczną lub atomową silnik cieplny silnik o spalaniu wewnętrznym nanosilnik tłokowy silnik spalinowy silnik odrzutowy silnik wielopaliwowy silnik jonowy silnik o spalaniu zewnętrznym maszyna parowa turbina parowa silnik Stirlinga silnik elektryczny silnik jonowy silnik hydrauliczny silnik pneumatyczny silnik wiatrowy ? wiatrak silnik wodny ? koło wodne, turbina wodna silnik napędzany anihilacją ? hipotetyczny silnik żywy ? człowiek, zwierzę ? nazwa aktualnie bardzo rzadko używana W zależności od ruchu elementu odbierającego energię: z ruchem posuwisto zwrotnym (silniki tłokowe) z ruchem obrotowym (silniki turbinowe, silniki Wankla) bez ruchomego elementu (silnik rakietowy, silnik liniowy). Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik

silnik bokser

Silnik o przeciwległych cylindrach Od góry: schemat kinematyczny silników o przeciwległych cylindrach z rozdzielną (bokser) i niżej, wspólną (silnik dwutłokowy) komorą spalania. Jest to silnik o wtrysku pośrednim. Zasada działania silnika typu ?bokser? Zasada działania silnika o przeciwległych cylindrach Silnik o przeciwległych cylindrach ? silnik spalinowy wielocylindrowy o parzystej liczbie tłoków, w którym cylindry usytuowane są na wspólnej osi. Silniki takie mogą być przeciwbieżne, gdy każdy z tłoków ma swoją komorę spalania (bokser) albo współbieżne ze wspólną lub rozdzielną komorą spalania . Układ ten zapewnia niższy niż w konwencjonalnych silnikach poziom hałasu i wibracji oraz niższy spadek mocy. Wszystko to w związku z procesem znoszenia się sił działających na tłoki. Konstrukcja takiego silnika jest jednak dość skomplikowana, z powodu duplikacji niektórych układów takich jak rozrząd (podobnie jak w układach V), przez co jest droga i stosunkowo rzadko stosowana. Dodatkowymi zaletami są znacznie mniejsza długość i wysokość takiego silnika, zwarta konstrukcja pozwalająca na zastosowanie do budowy jego kadłuba lekkiego materiału (aluminium) oraz sposób zamontowania w komorze silnikowej taki, że środek ciężkości silnika znajduje się bardzo nisko, dzięki czemu środek ciężkości samochodu znajduje się również niżej1. Silniki tego typu znane pod nazwą ?silnik bokser? tradycyjnie stosowane są w motocyklach firmy BMW, czy samochodach firm Subaru, Porsche, oraz starszych modelach Alfa Romeo, czy Volkswagen Garbus.
Znajdują również zastosowanie w lotnictwie lekkim (Lycoming, Continental, Rotax).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_przeciwleg%C5%82ych_cylindrach.

Widok do druku:

budowa myjni bezdotykowej